Oskyldigt anklagad

Igår ringde telefonen. Polisen berättade att det finns en anmälan mot mig gällande misshandel.
Min fd sambo har lämnat in en anmälan -det känns sjukt, overkligt och kränkande.

Det hela startade när jag lämnade henne i december -10.
Jag träffade därefter en ny tjej från min arbetsplats. Min före detta arbetade oxå där. Klart jag förstod att det skulle bli kämpigt i början men samtidigt kunde jag ju inte ignorera mina känslor..

Min före detta gjorde väldigt klart för mig att hon skulle göra mitt liv till ett helvete och anmäla mig för misshandel om jag "knullade hon på jobbet" (det var hennes ord i ett sms)

Jag talade om för henne i telefonen att det var hon på jobbet som jag hade träffat. Då ville min före detta att jag skulle åka dit så vi kunde prata om det. Jag åkte dit..

Hon mötte upp mig på gräsmattan och slog mig med en rak höger i ansiktet. Därefter rev hon mig på armar och i nacken. Såren i nacken såg mina vänner och min nya tjej lite senare. Det blev inget bra samtal. Hon var redan berusad när jag kom fram och det värsta var enligt mig att hennes tre barn var hemma och tittade med jämna mellanrum ut genom fönstret.

Dagen efter sprang min före detta in till min nya tjej på jobbet, på hennes kontor och skällde ut henne som fan! Det blev ett himla liv på jobbet och vår chef fick ha lite samtal med oss alla. Det var riktigt sandlådenivå på det hela.

Därefter blev det lite lugnare men i mitten på sommaren fick jag höra att min före detta berättade för kollegorna på jobbet att jag var en kvinnomisshandlare!! Jag vägrade starta någon pajkastning på jobbet utan pratade bara med min chef och bad henne hålla öronen öppen.

Därefter hörde jag inget mer och kunde ca 8 månader efter uppbrottet äntligen börja känna tro på framtiden efter 3 mörka år i mitt liv.

men nu..

Jag vet inte vad som händer längre!
Idag ska jag till polisen för ett förhör.. klockan 1300.

Jag mår skit av detta. Det känns som att jag måste bevisa min oskuld medan hon kan säga vad som helst och klara sig undan.

Min nya tjej mår givetvis oxå jävligt dåligt över detta.
Som det känns nu så bryter jag snart ihop. Varför är det såhär, hur kunde det gå såhär?

/H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0